Lucrul şi lucrarea mâinilor
m-a uimit dintotdeauna, iar atunci când am văzut un obiect sau un lucru făcut de mâna omului, cu minuţie, cu atenţie şi cu migală, dar cu imperfecţiuni, comparându-l cu un altul perfect realizat de vreo mașinărie, l-am admirat şi l-am preferat pe primul. Motivele străvechi cu atât mai mult m-au atras în comparaţie cu arta modernă.
Într-o lume atât de variată, cum este cea de astăzi, am înţeles că, paradoxal, există totuşi un risc major de a ne confunda identitar, prin uniformizarea comportamentală, lingvistică, vestimentară şi chiar artistică.
În replică, însă, există o formă de identitate a oricărui neam, ce nu poate fi înstrăinată sau confundată nicidecum: arta tradiţională! Aceea care a stat ascunsă uneori mii de ani, iar când a fost redescoperită, a grăit totul în detaliu despre acele neamuri despre care se credea că au dispărut.
Arta tradiţională
se particularizează adesea prin amănunte ce conţin multiple şi adânci mesaje. Fiecare popor are în fiinţa lui, în artă să tradiţională mai ales, ceva atât de bine individualizat, încât orice aparentă asemănare, în esenţă relevă tocmai diferenţele inconfundabile.
Eu propun prin ceea ce fac o transgresare istorică în doi paşi: Primul pas este spre înapoi. Dar nu pentru o întoarcere regresivă, ci pentru a-mi structura un elan progresist: tradiţia lucrului în lemn! O artă veche cât lumea. Numai că această veche, poate cea mai veche dintre arte, din păcate, a fost parcată sute de ani, prin formule imitative şi stereotipe, în zona meşteşugului. Aceasta este determinarea şi realizarea celui de-al doilea pas pe care mi l-am propus, de data aceasta exclusiv spre înainte: dinspre meşteşug spre arta cioplitului în lemn – CRESTĂTURA!